КЕРІВНИКАМ ГУРТКІВ

 

Основні вимоги

 до організації та проведення гурткового заняття

 

Підготовка до заняття

       -   за  10  хвилин  до  початку   заняття  перевірити     

приміщення, перевірити  наявність  інструментів, матеріалів;

       -   продумати  хід  заняття,  підготовити  конспект

       -   зустріти  гуртківців,  організувати  їх  роботу

 

План-схема гурткового заняття

 Тема заняття.

 Мета заняття (навчальна, розвивальна, виховна).

 Завдання заняття.

 Методи: словесні(розповідь, бесіда, пояснення, лекція, інструктаж тощо); наочні (демонстрація предметів, явищ, посібників тощо); практичні (практична робота, навчальні вправи, ігрові вправи, лабораторні досліди, екскурсія, похід тощо).

 Рівні повідомлення навчального матеріалу (необов'язково):

інформаційний (навчальний матеріал подається у вигляді готової інформації – (розповідь, демонстрування, пояснення);

інформаційно-операційний (водночас з інформаційним способом відтворення навчального матеріалу розгорнуто пояснюється функціонування об'єкта вивчення та способи оперування ним);

проблемний (визначається проблема і намічається шлях її розв'язання, наприклад, розгортання низки логічних міркувань і доведень).

 Методи виховання (необов'язково): переконання; емоційний вплив; стимулювання.

 Тип заняття: (засвоєння нових знань, умінь та навичок; формування практичних умінь та навичок; застосування вмінь та навичок; узагальнення; комбінований).

 Форма заняття: індивідуальне, групове, фронтальне.

 Обладнання: таблиці, плакати, саморобні посібники, схеми,

 моделі, ТЗН, роздатковий матеріал, демонстраційний матеріал,

діаграми, література тощо.

Хід заняття (його структура)

(залежить від типу заняття, інших параметрів)   

Організаційний момент

 - перевірити  кількість  гуртківців, записати  в  журнал відсутніх, призначити  чергових;

 - провести  короткий  інструктаж  по  техніці  безпеки /при  роботі  на станках, на приладах  під  напругою, з  інструментами/

Вступна частина

 -  повідомлення теми та мети заняття, очікуваних результатів;

актуалізація опорних знань;

 - мотивація навчальної діяльності гуртківців

Основна частина

 - викласти  в доступній формі  теоретичний  матеріал  заняття;        

 - оволодіння новими теоретичними знаннями, ознайомлення з термінами, способами практичних дій;

 - залучення учнів до самостійного осмислення нового матеріалу, самостійна робота учнів /основний час заняття/;

- підведення гуртківців до узагальнень, висновків;

- через  кожні 30-45 хвилин  проводити  фізкультхвилинки.

Заключна частина

 - обґрунтування гуртківцями можливості використання отриманих знань, умінь, навичок;

 - загальний підсумок заняття із зазначенням його позитивних та негативних моментів;

 - повідомлення завдань на наступне заняття; рекомендована література;

 - прибирання  робочих  місць  і  приміщення.

 

Після закінчення заняття

 - керівник гуртка вносить в  план-конспект  свої  зауваження, пропозиції, спостереження

 - керівник  гуртка  зобов’язаний  вимкнути  електроприлади,

 станки, освітлення, перевірити крани, закрити кімнату.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відкрите заняття творчого об’єднання

 

Відкрите заняття у творчому об'єднанні позашкільного закладу може проводитись як з ініціативи педагога, так і з ініціативи адміністрації закладу або вищих організацій, наприклад при проведенні атестації педагога, перевірці закладу, з метою вивчення і розпорядження передового досвіду і т.п.

На відкрите заняття можуть бути запрошені педагоги закладу, представники адміністрації, працівники інших закладів, члени різноманітних комісій, а також батьки, представники громадськості, науки та ін.

Заняття може мати різні цілі. Сам педагог може організувати відкрите заняття для батьків або адміністрації закладу для демонстрації досягнутих результатів навчання, успіхів вихованців. Відкрите заняття для колег може сприяти аналізу використаних педагогом нетрадиційних форм навчання, нових педагогічних технологій. Педагог може наполягати на проведенні відкритого заняття й у випадку непогодження з оцінкою його діяльності адміністрацією або перевіряючими організаціями (в такому випадку доцільно запросити на відкрите заняття незалежних експертів-спеціалістів з профілю діяльності).