КЕРІВНИКАМ ГУРТКІВ

 

СХЕМА-КОНСПЕКТ ГУРТКОВОГО ЗАНЯТТЯ

як приклад)

 

   Заняття №____       _________________________

     Дата,  місце, час проведення

Тема заняття.

 Мета заняття (навчальна, розвивальна, виховна).

  Завдання заняття.

Методи:

-     словесні (розповідь, бесіда, пояснення, лекція, інструктаж тощо);

-     наочні (демонстрація предметів, явищ, посібників тощо);

-     практичні (практична робота, навчальні вправи, ігрові вправи, лабораторні досліди, екскурсія, похід тощо).

Рівні повідомлення навчального матеріалу (необов 'язково):

 -  інформаційний (навчальний матеріал подасться у вигляді готової  інформації  -  (розповідь, де­монстрування, пояснення);

     - інформаційно-операційний (водночас з інформаційним способом відтворення навчального мате­ріалу розгорнуто пояснюється функціонування об'єкта вивчення та способи оперування ним);

- проблемний (визначається проблема і намічається шлях її розв'язання, наприклад, розгортання низки логічних міркувань і доведень).

Методи виховання (необов'язково):

-       переконання;

-       емоційний вплив;

-       стимулювання.

Терміни (в т. ч. додаткові до даної теми).

Міжпредметні зв'язки

Тип заняття (засвоєння нових знань, умінь та навичок; формування практичних умінь та навичок; застосування вмінь та навичок; узагальнення; комбінований).

Форма заняття: індивідуальне, групове, фронтальне.

Обладнання: таблиці, плакати, саморобні посібники, схеми, моделі, ТЗН, роздатковий матеріал, демонстраційний матеріал, діаграми, література тощо.

 

 

 

Хід заняття  (його структура)

(залежить від типу заняття, інших параметрів)

I. Вступна частина

- повідомлення теми та мети заняття, очікуваних результатів;

- актуалізація опорних знань;

        - мотивація навчальної діяльності гуртківців.

II. Основна частина

-     висвітлення керівником матеріалу нової теми;

    оволодіння   новими   теоретичними   знаннями,   ознайомлення   з   термінами,   способами  практичних дій;

-          залучення учнів до самостійного осмислення нового матеріалу, самостійна робота учнів;

-          підведення гуртківців до узагальнень, висновків.

 

III.Заключна частина

-          обгрунтування гуртківцями можливості використання отриманих знань, умінь, навичок;

-          загальний підсумок заняття із зазначенням його позитивних та негативних моментів;

-          повідомлення завдань на наступне заняття;

-               рекомендована література.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

АНАЛІЗ ЗАНЯТТЯ ГУРТКА

Гурток ___________________________________________________________

Керівник_________________________________________________________

«     »_____________20___р.      

Час проведення заняття__________________

Місце проведення__________________________________________________

Кількість гуртківців: на занятті__________ за списком __________________

Тема заняття______________________________________________________

Мета відвідування_________________________________________________

з/п

Пункт аналізу

оцінка

1

2

3

4

5

1.

Готовність приміщення, наявність необхідного обладнання, використання наочних посібників і сучасних засобів навчання

2.

Своєчасність початку занять, дотримання вимог до зовнішнього вигляду гуртківців.

3.

Зовнішній вигляд керівника гуртка, тон звернення, дотримання норм літературної вимови, ступінь емоційності

4

Визначення мети заняття, доведення її до дітей, запровадження мобілізуючого початку заняття

5.

Відповідність теми заняття його змісту, зв’язок із попередньою темою, наступність.

6.

Виховна спрямованість, використання методів виховного впливу на гуртківців. Виховна, розвивальна та профорієнтаційна робота на занятті.

7.

Наукова достовірність матеріалу, використання сучасних досягнень науки, мистецтва, зв’язок із подіями сьогодення.

8.

Різноманітність прийомів навчання на занятті

9.

Активність гуртківців у процесі заняття, використання ігрових форм. Розвиток допитливості, творчості, навичок самостійного мислення.

10.

Закріплення здобутих знань, вироблення вмінь та навичок відповідно до профілю гуртка. Повторення пройденого матеріалу.