СХЕМА-КОНСПЕКТ ГУРТКОВОГО ЗАНЯТТЯ
( як
приклад)
Заняття
№____ _________________________
Дата, місце,
час проведення
Тема заняття.
Мета заняття (навчальна, розвивальна,
виховна).
Завдання заняття.
Методи:
- словесні (розповідь, бесіда, пояснення, лекція,
інструктаж тощо);
- наочні (демонстрація предметів, явищ, посібників
тощо);
- практичні (практична робота, навчальні вправи,
ігрові вправи, лабораторні досліди, екскурсія, похід тощо).
Рівні повідомлення навчального матеріалу
(необов 'язково):
- інформаційний (навчальний матеріал подасться у
вигляді готової інформації - (розповідь, демонстрування,
пояснення);
-
інформаційно-операційний (водночас з інформаційним способом відтворення
навчального матеріалу розгорнуто пояснюється функціонування об'єкта
вивчення та способи оперування ним);
- проблемний (визначається проблема і
намічається шлях її розв'язання, наприклад, розгортання низки логічних міркувань і
доведень).
Методи виховання (необов'язково):
- переконання;
- емоційний вплив;
- стимулювання.
Терміни (в т. ч. додаткові до даної
теми).
Міжпредметні зв'язки
Тип заняття (засвоєння
нових знань, умінь та навичок; формування практичних умінь та навичок; застосування
вмінь та навичок; узагальнення; комбінований).
Форма заняття: індивідуальне,
групове, фронтальне.
Обладнання: таблиці,
плакати, саморобні посібники, схеми, моделі, ТЗН, роздатковий матеріал, демонстраційний матеріал, діаграми,
література тощо.
Хід
заняття (його структура)
(залежить від типу заняття, інших
параметрів)
I. Вступна частина
- повідомлення теми та мети заняття,
очікуваних результатів;
- актуалізація опорних знань;
- мотивація навчальної діяльності гуртківців.
II. Основна частина
- висвітлення керівником матеріалу нової теми;
оволодіння
новими теоретичними знаннями,
ознайомлення з термінами,
способами практичних дій;
- залучення учнів до самостійного осмислення нового
матеріалу, самостійна робота учнів;
- підведення гуртківців до узагальнень, висновків.
III.Заключна частина
- обгрунтування гуртківцями можливості використання
отриманих знань, умінь, навичок;
- загальний підсумок заняття із зазначенням його
позитивних та негативних моментів;
- повідомлення завдань на наступне заняття;
- рекомендована
література.
АНАЛІЗ
ЗАНЯТТЯ ГУРТКА
Гурток
___________________________________________________________
Керівник_________________________________________________________
«
»_____________20___р.
Час проведення заняття__________________
Місце
проведення__________________________________________________
Кількість гуртківців: на занятті__________ за списком
__________________
Тема
заняття______________________________________________________
Мета
відвідування_________________________________________________
№ з/п |
Пункт
аналізу |
оцінка |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||
1. |
Готовність приміщення, наявність необхідного обладнання,
використання наочних посібників і сучасних засобів навчання |
|||||
2. |
Своєчасність початку занять, дотримання вимог до
зовнішнього вигляду гуртківців. |
|||||
3. |
Зовнішній вигляд керівника гуртка, тон звернення,
дотримання норм літературної вимови, ступінь емоційності |
|||||
4 |
Визначення мети заняття, доведення її до дітей,
запровадження мобілізуючого початку заняття |
|||||
5. |
Відповідність теми заняття його змісту, зв’язок із
попередньою темою, наступність. |
|||||
6. |
Виховна спрямованість, використання методів виховного
впливу на гуртківців. Виховна, розвивальна та профорієнтаційна робота на
занятті. |
|||||
7. |
Наукова достовірність матеріалу, використання сучасних
досягнень науки, мистецтва, зв’язок із подіями сьогодення. |
|||||
8. |
Різноманітність прийомів навчання на занятті |
|||||
9. |
Активність гуртківців у процесі заняття, використання
ігрових форм. Розвиток допитливості, творчості, навичок самостійного
мислення. |
|||||
10. |
Закріплення здобутих знань, вироблення вмінь та навичок відповідно
до профілю гуртка. Повторення пройденого матеріалу. |