Матеріали тренінгу «Розуміння-розум-творчість»

 Мета: розширити знання педагогів щодо професійної майстерності сучасного педагога; розвинути творчу уяву та комунікативні можливості; викликати бажання дискутувати; спонукати до творчості під час практичної роботи з дітьми.

Методичні прийоми: ігрові вправи, мінідиспути, робота в мікрогрупах, метод узагальнення ідей.
 План
І. Вступ
ІІ. Правила тренінгу
ІІІ. Дискусія
IV. Підсумок

І. Вступ
Нині освітні процеси в Україні відзначаються неординарністю, пошуком нових підходів до навчання і виховання дітей. Технологічна майстерність педагога та наявний професійний рівень є основними чинниками в сучасних умовах.
Вирішальними чинниками успіху стають:
● інтелектуальний компонент — це поінформованість про технології здійснення певного виду діяльності, розуміння їх особливостей;
● дієво-практичний компонент — це володіння набором дидактичних методів, прийомів та організаційних форм, вироблення власної педагогічної техніки;
● емоційно-особистісний компонент — способи пристосування своїх професійних можливостей до вихованців, урахування їхніх індивідуальних запитів.
Важливе значення має самореалізація педагога як людини, творця, громадянина.
Тренер. Сьогодні я пропоную подискутувати з приводу питання: «Творчість педагога — це необхідність чи данина моді?»
Без педагога з неординарним мисленням сучасний навчальний заклад не може існувати. Адже лише такі педагоги здатні виховати творчу особистість.
Високого рівня у своїй роботі педагог досягає завдяки творчості та сумлінності, працелюбству, готовності долати труднощі.
В. Сухомлинський наголошував, що «робота педагога — це творчість, а не буденне наштовхування в дітей знань». Він підкреслював, «що справжній вчитель-майстер не може жити без творчості, повторюючи одне й те саме все своє життя. Тільки творчий педагог може розвинути творчі можливості, творчі здібності дітей».


                 (Ігрова вправа «Як ти себе зараз почуваєш?»)
 ІІ. Правила тренінгу
● Активність учасників;
● говорити по черзі, а не водночас;
● критикувати ідею, а не особу, що її висловила;
● не перебивати того, хто говорить;
● пропонувати власні варіанти.

ІІІ. Дискусія
Вправа «Мікрофон»
Тренер. Істина народжується в суперечці. Я висловлюю думку, а ви спробуйте її обґрунтувати, використовуючи метод «Мікрофон».
1. Діяльність творчого педагога — це власна ініціатива чи дія за наказом? Як ви вважаєте?

2. Педагог-творець-ерудит, він бачить не лише сьогоднішній, а й завтрашній день. Так це чи ні?

3. Я стверджую, що показником результативності педагога є заняття. Як ви вважаєте?

4. Відкрите заняття — це творчість чи вистава? Ваша думка.

5. Я вважаю, що творчість педагога є необхідністю і покликанням сьогодення, тому що нові погляди на навчання та нові програми планування спонукають нас працювати творчо. А щоб працювати творчо, треба читати новинки та цікавитись літературою.
Завдяки читанню людина розвивається,бесіді — стає винахідливою, а звичцізанотовувати — піклувальною.          Ф.Бекон

Будь-яка справжня освіта здобувається  лише шляхом самоосвіти.
М. Рубакін

Підбиття підсумків

Тренер. Отже, творчий педагог — це:
1. Педагог —творець-ерудит.
2. Працює за власним бажанням.
3. Вміє працювати творчо.
4. Досягає поставленої мети.

Вправа «Сильна ланка»

Тренер. Шановні колеги! Усі ми дуже різні, але нас поєднує спільна справа — ми педагоги. Навчатися важко, проте вчити ще важче: щоб дати дитині іскру знань, педагогу треба увібрати в себе багато світла.
Пропоную виконати вправу «Сильна ланка» (поділ учасників на дві ланки: зима та весна).
Завдання: назвати автора слів.
● «Щоб стати справжнім вихователем дітей, треба віддати їм своє серце» (В. Сухомлинський).
● «Дітям подобаються вихователі-оптимісти, цей оптимізм — саме той камертон, те невловиме, що не вкладається в жодні плани і конспекти, проте сприяє встановленню душевних зв'язків у стосунках вихователь — діти». (Р. Буре, Я. Островська)
 Бліц-турнір
Продовжить фразу:
І. Кредо справжнього педагога — не сковувати дитину, а.... (дати можливість).
ІІ. Розуміння дитини — запорука... (у вихованні).
ІІІ. Навчаючи інших, ми... (вчимося самі).
IV. Людині властиво... (помилятися).

IV. Підсумок тренінгу
Анкета «Я — творча особистість»
(Відповіді оцінюються таким чином: «так» — 1бал, «ні» — 0 балів.)
1. Вважаю, що успіх у житті залежить від особистих зусиль, а не від випадку.
2. Чи наполегливі ви при досягненні своє мети?
3. У своїй педагогічній діяльності я постійно намагаюсь вдосконалюватись, використовуючи інтерактивні форми і методи роботи.
4. Я не копіюю колег, а вдосконалюю себе сам.
5. Можу працювати годинами над створенням нової програми.
6. Заради досягнення мети хочу й буду впроваджувати нестандартні форми проведення роботи з дітьми.
Підрахунок балів
5—6 балів — у вас високе прагнення до творчої діяльності.
1—4 бали — ви маєте творчі здібності, проте не проявляєте їх сповна у своїй роботі.
Тренер. Я бажаю вам успіхів у творчій діяльності. Дякую за активність і щирість у роботі.